Archived Day-Z (german)

CapsE

New Member
Hey Leute :)

Ich habe in letzter Zeit ein bisschen was von dem Hype um die Arma 3 Mod Day-Z mitbekommen und bin von dem Prinzip der Mod recht begeistert.
Man läuft durch eine sehr lebensfeindliche Welt mit anderen Spielern die einem evtl. helfen oder eben auch angreifen.
Ich machte mir ein paar Überlegungen ob sowas mit einer Variablen Welt wie bei MineCraft nicht noch cooler sein könnte und kam schnell zu dem Punkt das mir auffiel, MineCraft im Multiplayer bietet grundsätzlich das selbe wie Day-Z! Man kann andere Spieler angreifen und ihnen ihre Sachen klauen und es gibt (Nachts) viele böse NPCs.

Meine Frage ist nun: Da sich Terasology ja von MineCraft abheben soll wäre es nicht vieleicht cool es in Richtung Day-Z zu entwickeln? Frei unter dem Motto Hype Spiel + Hype Spiel = Awesome³?

Richtung Day-Z zu entwickeln bedeutet hierbei so viel wie z.B. Dinge die von anderen Spielern gebaut wurden sind schwerer zu zerstören als "wilde" blöcke, es gibt Fallen und verschlossene Spielerkisten (die man aber knacken kann) und eben auch Tagsüber Monster (evtl. an zufälligen kleinen Gebieten die sie dann auch nicht verlassen wie z.B. in MMOs)

Außerdem sollte es natürlich viele wichtige aber seltene Materialien und Items geben damit es sich für die Spieler auch lohnt sich gegenseitig zu überfallen... oder eben brüderlich zu teilen ;)
 

Cervator

Org Co-Founder & Project Lead
Contributor
Design
Logistics
SpecOps
A zombie survival "game mode" would indeed be a great milestone, and has been discussed a little here and there before. And I keep hearing about Day-Z too :D
 

x3ro

Member
Contributor
GUI
I like the idea very much, however I am not sure if it would be a good idea to put this into the main game. As we can see in DayZ (I've been playing my fair share as well), it is quite difficult to get the balance right. DayZ has a little advantage there, because it is based on Arma 2 which implements all the weapons/clothing stuff already in a more or less realistic and balanced way. To get such functionality into Terasology however, this would have to be written from scratch. My opinion is that Terasology should focus on providing a solid modding API and leave an enterprise like a zombie survival mode to a modding project.
 

RampageMode

Member
Contributor
Art
great idea, but i think TSzombie (or how ever it would be called) would not provide the real DayZ experience, just it would be to arcade, i think.
it would be this: vehicle mechanics implemented in MC, somebody rebuilds GTA, it would be fun for some time and he would get a lot of respect for his work, but it stays MC with vehicles.
DayZ is kinda unique and would not be reengeneereable with another game.
we should focus on a basic, full functional TS with stable modding (no idea how good it is atm) then we can start with some dayz experiments, as x3ro mentioned.
 

Cervator

Org Co-Founder & Project Lead
Contributor
Design
Logistics
SpecOps
Yeah we're not going to try emulating DayZ, GTA, or anything, when I say "Zombie Survivor" I mean

1) Add zombies
2) Survive

:D

Mooncalf has a bit more advanced design than that in mind. I figure there might be something in DayZ to learn from, like other games.
 
Top